اسکن دیجیتالی

اسکن دیجیتالی

در کلینیک رادیو گرافی دکتر ساحل مرجانی

یک اسکنر داخل دهانی ابزاری است که برای خلق داده های قالب دیجیتال از حفره دهان به صورت مستقیم استفاده می شود. منبع نور از اسکنر، روی اشیاء اسکن شده مانند قوس دندانی منعکس می شود، و سپس یک مدل سه بعدی پردازش شده توسط نرم افزار اسکن روی صفحه نمایش لمسی نمایش داده می شود. این دستگاه از طریق تصاویر با کیفیت بالا، جزئیات دقیقی از بافت های سخت و نرم منطقه دهان را ارائه می دهد. به دلیل زمان کوتاهی که در لابراتوار سپری می شود و تصویر سه بعدی عالی خروجی، این دستگاه به یک انتخاب شناخته شده تر برای کلینیک ها و دندانپزشکان تبدیل شده است.
یک اسکنر داخل دهانی از یک دسته برای حمل دوربین، یک کامپیوتر و یک نرم افزار تشکیل شده است. دسته اسکن کننده داخل دهان بیمار قرار می گیرد و به آرامی روی سطح دندان ها حرکت داده می شود. دسته به طور خودکار اندازه و شکل هر دندان را ثبت می کند. تنها یک یا دو دقیقه طول می کشد تا اسکن انجام شود و سیستم قادر به تولید یک تصویر دیجیتال دقیق خواهد بود.
با این روش، دیگر نیازی به قالب گیری های سنتی و تحمل مشکلات همراه با آن، مانند رفلاکس گگ نیست. این روش بسیار سریع تر از روش سنتی قالب گیری است، در نتیجه روند درمان کوتاه تر خواهد شد. علاوه بر این، میزان خطای آن خیلی کمتر و دقت بالاتری دارد.

مقالات آموزشی اسکن دیجیتالی

تصاویر اسکن دیجیتالی

error: