چرا فوتوگرافی دندانپزشکی نیاز است؟

عکاسی و فوتوگرافی همیشه بخش ارزشمندی از دندانپزشکی تلقی می شده است. با ظهور فناوری دیجیتال، تصویر برداری آسان تر شده و به راحتی در دسترس تر است. با این حال، بسیاری از پزشکان هنوز به دلایل مختلف تمایلی به اجرای عکاسی در طبابت خود ندارند، از جمله: (۱) ترس و عدم آگاهی از تجهیزات و تکنیک های عکاسی. (۲) وقفه در جریان کار. و در موارد نادر، (۳) هزینه. مقالات بسیار زیادی پیرامون انتخاب تجهیزات و تکنیک عکاسی منتشر شده اند. از آنجا که فناوری جدید پیوسته در حال ظهور است، هزینه تجهیزات همیشه در حال کاهش است. و با تمرین و اندکی افزایش آگاهی از روند انجام کار، هر پزشک با حداقل وقفه در روند درمان بیمار، می تواند عکاسی را در طبابت خود بگنجاند. در این مقاله ما به بیان دلایلی می پردازیم که چرا عکاسی دندانپزشکی باید بخشی از درمان همه افرادی باشد که تحت درمان قرار می گیرند:

دلیل شماره ۱: تشخیص و طراحی درمانی

عکس های داخل دهانی یک بخش مهم افزوده شده به اسناد بیمار (نمودارها، رادیوگرافی ها، مدل های مطالعاتی) هستند. آنها یک دیدگاه استاتیک و عمیق در مورد وضعیت دندان های بیمار به دندانپزشک ارائه می دهند که به راحتی مورد بررسی قرار می گیرد، مرور می شود، و با دیگر سوابق بیمار مقایسه می شود.

چرا فوتوگرافی دندانپزشکی نیاز است؟

چرا فوتوگرافی دندانپزشکی نیاز است؟

دلیل شماره ۲: افزایش اطلاعات بیمار و برقراری ارتباط پیشرفته با بیمار

در طول سال ها، محققان در مورد روش های مختلف آموزش بیمار تحقیق کرده اند- فیلم ها، مدل ها، بروشورها و غیره. هرگز ابزاری پیدا نشده است که همه اطلاعاتی که احساس می شود برای بیماران مناسب باشند را به طور کامل پوشش دهد، بنابراین نمونه های جدیدتری ابداع شدند. دندانپزشکان مختلف با استفاده از یک تبلت و نرم افزار نمایش تصاویر، با انجام عکاسی به صورت شخصی، و گرفتن تصاویر مناسب در فرایندهای پریودنتال و کاشت ایمپلنت، توانستند تصاویر مناسبی ارائه دهند. تصاویر با جزئیات، که نشان دهنده آناتومی، مراحل جراحی، مواد و موارد تکمیل شده هستند به دندانپزشکان کمک می کنند تا بیماران خود را در مورد تشخیص و درمان پیشنهادی آموزش دهند، و از این طریق درک و پذیرش درمان را در آنها ارتقاء دهند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  فوتوگرافی دندانپزشکی برای درمان ارتودنسی

دلیل شماره ۳: مستندات حقوقی

کابوس هر دندانپزشک یک دادخواست خطای پزشکی است. در موارد خاص، دندانپزشکان نیز ممکن است متوجه شوند به عنوان یک پزشک معالج احتمال بروز هر گونه حادثه ای حین طبابت آنها وجود دارد. اسناد تصویری مناسب ممکن است به یک بیمار که اشتباه درمان شده است کمک کند، یا از سوی دیگر، از یکی از پزشکانی که درمان مناسبی ارائه داده است، دفاع کند. شاید حتی ممکن است شما را نجات دهد! بنابراین این نوع تصاویر می توانند هم به بیمار کمک کنند و هم به پزشک.

چرا فوتوگرافی دندانپزشکی نیاز است؟

چرا فوتوگرافی دندانپزشکی نیاز است؟

دلیل شماره ۴: تأیید بیمه

در بسیاری از اوقات، قبل از پرداخت مزایا توسط شرکت های بیمه، نمودار پریودنتال، رادیوگرافی ها و یا شرح حال بیمار توسط پزشک معالج نیاز است. به عنوان مثال، ارائه مدارک درمان مبنی بر نقص مخاطی که در آن بافت متصل کافی وجود ندارد و یا کشیدگی فرنوم اغلب مورد اختلاف نظر قرار می گیرد زیرا رادیوگرافی و نمودار، بافت را نشان نمی دهند. از یک عکس می توان برای حمایت از یک اظهار نظر استفاده کرد.

دلیل شماره ۵: مشاوره یا ارجاع به متخصص

نمودار، رادیوگرافی و گزارشات مکتوب ابزارهای سنتی بودند که پزشکان بوسیله آنها بیماران خود را به پزشکان دیگر معرفی می کردند. عکس ها ابعاد کاملاً جدیدی را به این گزارش ها افزودند. در زمینه آسیب شناسی دهان، جایی که ضایعات ممکن است خود را به شکل مبهم یا کاملاً غیر واضح نشان دهند، یک سابقه کامل همراه با یک عکس با وضوح بالا ممکن است برای یک مشاوره تلفنی با یک آسیب شناس کافی باشد. به همین ترتیب، در برخی مواقع دندانپزشکان ممکن است یک عکس از دندانپزشک ارجاع دهنده بیماران مشترک و مکان های جراحی اخیر دریافت کنند، که ممکن است درمان عفونت بدون وجود بیمار در مطب را امکان پذیر کند.

چرا فوتوگرافی دندانپزشکی نیاز است؟

چرا فوتوگرافی دندانپزشکی نیاز است؟

دلیل شماره ۶: ارتباط با لابراتوار

به منظور ارائه بهترین نتایج در پروتزهای مصنوعی دندانی از نظر زیبایی شناسی، ممکن است نیاز باشد خود بیمار در لابراتوار حضور جسمی داشته باشد. یک مدل سنگی ممکن است به طور دقیق اطلاعاتی در مورد موقعیت و شکل دندان ها ارائه دهد، اما هیچ اطلاعاتی در مورد ویژگی، سایه یا رنگ دندان یا لثه ارائه نمی دهد. راهنمای رنگ اغلب برای انتقال اطلاعاتی در مورد رنگ استفاده می شود، اما برای توصیف پیچیدگی عمق و سایه ای که دندان به نمایش می گذارد کافی نیست. یک عکس که در آن اصلاح رنگ انجام شده است می تواند اطلاعات مورد نیاز زیادی را برای خلق ترمیم نهایی با ته رنگ، ارزیابی و شدت رنگ دقیق تر ارائه دهد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  پرینت سه بعدی یا دیجیتالی در دندانپزشکی

دلیل شماره ۷: تبلیغات و بازاریابی حرفه ای

تصاویر قبل و بعد بیمار، تصاویر قدرتمندی هستند که می توانند به بیماران دیگر برای دنبال کردن یک طرح درمان انگیزه بدهند، در حالی که مجموعه مهارت های خاص دندانپزشک را به نمایش می گذارند. بسیاری از وب سایت های پزشکان مملو از تصاویر ذخیره شده قبل و بعد درمان هستند. از نظر یک چشم دارای قوه تشخیص، بدیهی است که اینها عکس های اسکن شده اصلی نیستند، ته رنگ سپیا، ترکیب رنگ ضعیف، و یا وضوح پایین نشانه هایی کاملاً واضح هستند. عکس های اصلی با اشباع/ دقت رنگ بیشتر، وضوح رنگ، و کیفیت/ جزئیات بالا، برای بازاریابی بهتر هستند.

چرا فوتوگرافی دندانپزشکی نیاز است؟

چرا فوتوگرافی دندانپزشکی نیاز است؟

دلیل شماره ۸: دستورالعمل حرفه ای

متن به تنهایی اغلب برای توصیف مفاهیم دندانپزشکی یا فرایندهای خاص جراحی، مانند طراحی برش، آماده سازی برش استخوان برای جایگذاری ایمپلنت، یا تکنیک های بخیه زدن ناکافی است. یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد، و نسبت به نقاط بالت علاقه و بحث بیشتری را بر می انگیزاند.

دلیل شماره ۹: آموزش و بهبود فردی

ما به عنوان افراد متخصص، در طول دوره کاری خود پیوسته در حال یادگیری هستیم. دوره ها، سمینارها و سایر اشکال آموزش مداوم، ابزارهای آموزشی مهمی هستند، اما به نظر می رسد که همه پزشکان از تجربیات خود بیشتر می آموزند. به عنوان مثال، عکاسی از جراحی ها به پریودنتیست این امکان را می دهد تا به بیماران خود نگاه دوباره ای داشته باشد و همه چیز را از طراحی برش، کانتورینگ استخوان، جایگذاری ایمپلنت، بخیه و مدیریت فلپ نقد کند. عکس ها دروغ نمی گویند، و ارزیابی صادقانه آنها به دندانپزشکان کمک می کند تا کیفیت مراقبت هایی که به بیماران خود ارائه می دهند را بهبود بدهند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  تکنیک های گرفتن تصاویر رادیوگرافی جمجمه

دلیل شماره ۱۰: فلسفه درمان و اخلاق کاری

برخی دندانپزشکان همه مراجعین خود را ترغیب می کنند تا از هر مورد عکس بگیرند، گویی که قرار است منتشر شوند- با حداقل خون، بزاق و غیره. زمان بر بودن تمیز کردن محل های جراحی برای عکس ها، به صبر و توجه موشکافانه به جزئیات نیاز دارد. این اعتقاد وجود دارد که این نگرش باعث می شود دندانپزشکان همین کار را برای جراحی های خود نیز انجام دهند- انجام عمل جراحی در بالاترین سطح. همه دندانپزشکان باید به همین شکل عمل کنند- انجام درمان های دندانپزشکی گویی که کارهای روزانه آنها قرار است عکاسی شوند تا در یک ژورنال دندانپزشکی مشهور منتشر شوند، تا توسط همکاران آنها مشاهده شوند و مورد انتقاد قرار گیرد! بنابراین از خود بپرسند، “آیا کار من به اندازه کافی خوب است که از آن عکس گرفته شود؟”

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code