هر آنچه باید در مورد ایمپلنت های دندانی All- On- 4 بدانید!

در این نوشته می خوانید:

علت هر چه که باشد، از دست دادن دندان روی کیفیت لبخند شما تأثیر خواهد گذاشت و می تواند منجر به بروز مشکلاتی در فعالیت های روزمره مانند خوردن و صحبت کردن شود. از این گذشته، از دست دادن دندان ها می تواند تأثیر قابل توجهی روی اعتماد به نفس ما و احساس ما نسبت به خودمان داشته باشد. نه تنها اینها، بلکه از دست دادن دندان می تواند موجب بروز مشکلات جدی دندانی برای شما شود. شکاف به جا مانده از جای خالی دندان از دست رفته می تواند منجر به بروز آندربایت، اوربایت، کراس بایت و انواع مال اکلوژن شود. علت این است که دندان های باقی مانده در دهان در تلاش برای جبران فضای باقی مانده از دندان از دست رفته جابجا می شوند. از دست رفتن دندان می تواند ناشی از عدن رعایت بهداشت و عادات بد دهانی، تغذیه نامناسب، بیماری های لثه، پوسیدگی دندان و حفره های دندانی و غیره باشد. دندانپزشکان توصیه می کنند که همه دندان های از دست رفته را فوراً جایگزین کنید تا کیفیت لبخند شما احیاء شود و از شما در برابر مشکلات مربوط به سلامت دندانی که با از دست رفتن دندان ها بوجود می آیند محافظت می کند. سال هاست که پروتزها بهترین راه حل برای جایگزینی دندان های از دست رفته بوده اند. عادت کردن به آنها نه تنها دشوار است، بلکه بسیاری از افراد آنها را شرم آور می دانند.

 امروزه در دندانپزشکی گزینه های مختلف دیگری برای جایگزینی دندان های از دست رفته وجود دارند و از میان آنها، گزینه بسیار محبوب و مؤثر، ایمپلنت های دندانی، بویژه ایمپلنت های دندانی All- On- 4 هستند.

ایمپلنت دندانی یک پست تیتانیومی است که با جراحی درون استخوان فک جای می گیرد تا از دندان های جایگزین حمایت کند. یک دندان جایگزین می تواند یک روکش، یک بریج بر پایه ایمپلنت یا یک پروتز به ایمپلنت باشد. ایمپلنت دندانی به عنوان جایگزین ریشه دندان عمل می کند و اساساً درون استخوان فک قرار داده می شود تا با آن ترکیب شود. فرایند کاشت ایمپلنت دندانی مؤثر است و به دلیل اینکه از تیتانیوم ساخته شده است توسط استخوان فک مورد قبول قرار می گیرد. این باعث می شود که بدن آن را به عنوان یک جسم خارجی شناسایی نکند و احساسی مانند دندان های طبیعی ایجاد کند. گرچه ایمپلنت های دندانی بسیار محبوب هستند، اما برای همه افراد مناسب نیست. عواملی که برای مناسب بودن ایمپلنت های دندانی باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • یک استخوان فک کاملاً رشد یافته که می تواند از ایمپلنت حمایت کند.
  • یک یا چند دندان از دست رفته. (ایمپلنت های دندانی صرفاً برای اهداف جایگزینی دندان ها هستند و برای اهداف زیبایی در نظر گرفته نشده اند).
  • بافت های سالم دهان.
  • عدم تمایل یا ناتوانی در استفاده از پروتزهای دندان مصنوعی.
  • داشتن استخوان فک کافی برای حمایت از ایمپلنت های دندانی یا تمایل به انجام پیوند استخوان.
  • عدم وجود بیماری هایی که مانع ترمیم استخوان می شوند.
ایمپلنت دندانی All- On- 4

ایمپلنت های دندانی All- On- 4

انواع ایمپلنت های دندانی

سه نوع اصلی ایمپلنت دندانی وجود دارد. این انواع بر اساس حالت آنها و محل فیکسچرها داخل دهان مشخص می شوند. آنها عبارتند از:

  • ایمپلنت های اندوستال: ایمپلنت های اندوستال نوع بسیار متداولی از ایمپلنت های دندانی هستند. زمانی که بیمار دارای استخوان سالم کافی فک برای حمایت از ایمپلنت باشد، انتخاب متداولی از ایمپلنت های دندانی هستند. این نوع ایمپلنت های دندانی با جراحی به طور مستقیم درون استخوان فک قرار می گیرند. با بهبود استخوان فک، پست نگهدارنده با آن ترکیب می شود و یک پایه محکم را تشکیل می دهند. سپس دندان جایگزین (روکش) روی پست نگهدارنده قرار می گیرد.
ایمپلنت های دندانی All- On- 4

ایمپلنت های دندانی All- On- 4

  • ایمپلنت های ساب پریوستال: ایمپلنت های ساب پریوستال گزینه محبوب بعدی ایمپلنت های دندانی هستند. آنها برای افرادی مناسب هستند که استخوان فک سالم به اندازه کافی ندارند، دچار تحلیل استخوان شده اند، ایده قرار دادن چیزی درون استخوان فک خود را دوست ندارند و تحت پیوند استخوان قرار نگرفته اند. در اینجا، ایمپلنت های دندانی روی استخوان فک، زیر لثه قرار می گیرد. یک پایه متصل به یک قاب فلزی در زیر لثه قرار می گیرد و لثه در اطراف آن بهبود می یابد. دندان های مصنوعی روی پایه هایی قرار می گیرند که از قاب فلزی از لثه بیرون می آیند.
  • ایمپلنت های زیگوماتیک: این نوع ایمپلنت ها بسیار نادر هستند و به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد. علت این است که خطرات و عوارض زیادی را به همراه دارد و فقط در موارد نادر مورد استفاده قرار می گیرد. ایمپلنت زیگوماتیک تنها زمانی استفاده می شود که ایمپلنت اندوستئال و ساب پریوستئال با شکست مواجه شوند. در این صورت ایمپلنت دندانی درون استخوان گونه قرار می گیرد. ایمپلنت های زیگوماتیک به عنوان آخرین راه حل استفاده می شوند.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  لبخند لثه ای یا لبخند لثه نما چیست و چگونه درمان می شود؟

ایمپلنت اندوستاال بی خطرترین و پرکاربردترین نوع ایمپلنت های دندانی هستند، و پس از آن ایمپلنت های دندانی ساب پریوستال هستند. ایمپلنت های زیگوماتیک به عنوان پیچیده ترین نوع ایمپلنت های دندانی در رتبه آخر قرار می گیرند.

با این حال، در مواردی که عوارضی وجود دارد و استخوان فک شما نمی تواند از ایمپلنت های دندانی پشتیبانی کند، امروزه روش های مؤثر دیگری برای کاشت دندان در دندانپزشکی استفاده می شوند. از جمله:

ایمپلنت های دندانی All- On- 4

ایمپلنت های دندانی All- On- 4

  • ایمپلنت های دندانی All- On- 4.
  • تقویت استخوان.
  • لیفت سینوس.
  • افزایش عرض تیغه استخوان فک.
  • بارگذاری فوری ایمپلنت های دندانی.
  • مینی ایمپلنت های دندانی.
  • تصویربرداری سه بعدی و غیره.

از بین تمامی تکنیک های ایمپلنت های دندانی، ایمپلنت دندانی All- On- 4 مؤثرترین و پرکاربردترین است.

ایمپلنت های دندانی All- On- 4

ایمپلنت دندانی All- On-4 برای جایگزینی کل مجموعه دندان های دو فک بالا و پایین طراحی شده است. یعنی برای افرادی که تمام دندان های خود را از دست داده اند بسیار مؤثر هستند. آنها دائمی و طبیعی تر از پروتزهای مصنوعی و سایر گزینه های جایگزینی دندان هستند.

با انواع دیگر ایمپلنت های دندانی، هر دندان جایگزین به یک ایمپلنت دندانی ساخته شده از تیتانیوم نیاز دارد که درون استخوان فک پیچ می شود. با این حال، یا ایمپلنت های دندانی All- On-4، نیازی به قرار دادن جایگزین برای هر دندان از دست رفته به صورت جداگانه نیست. با این نوع ایمپلنت های دندانی، دندانپزشک شما چهار پایه تیتانیومی را درون استخوان فک شما قرار می دهد. این پست ها به عنوان تکیه گاه اصلی برای تمام دندان های جایگزین شما عمل خواهند کرد.

با ایمپلنت های دندانی All- On- 4، می توانید کل دندان های طبیعی خود را در یک روز با یک عمل جراحی جایگزین کنید. همچنین ایمپلنت های دندانی All- On- 4 به شما کمک خواهند کرد تا در هزینه خود صرفه جویی کنید زیرا به متحمل شدن هزینه تعویض هر دندان به صورت جداگانه نیاز نخواهید داشت. در نهایت، با ایمپلنت های دندانی All- On- 4، شما به پیوند استخوان یا هیچ نوع فرایند تقویت دیگری نیاز ندارید.

چه کسی به ایمپلنت های دندانی All- On- 4 نیاز دارد؟

ایمپلنت های دندانی All- On- 4 به بیمارانی که مدت ها قبل چندین دندان خود را به دلایل مختلف مانند بیماری های پریودنتال از دست داده اند، بسیار توصیه می شوند. آنها به این درمان نیاز دارند، زیرا بعد از سال ها بی دندان یودن، بار سینوس روی استخوان ها پایین می رود و دندانپزشک نمی تواند استخوان فک خوبی برای کار گذاشتن ایمپلنت ها روی آن، بویژه در پشت دهان پیدا کند. با این حال، هنوز مقدار زیادی استخوان در جلوی دهان وجود دارند و دندانپزشک هر چهار ایمپلنت را در جلو اما در زوایای مختلف قرار می دهد. از این رو، ایمپلنت ها می توانند پروتزهای دندان مصنوعی را هم در جلو و هم در پشت دهان نگه دارند.

خوشبختانه، در حال حاضر، راه هایی هستند که با آنها می توان پی برد که آیا مقدار کافی استخوان وجود دارد یا خیر. این راه ها این امکان را برای دندانپزشکان بوجود می آورند که کاشت ایمپلنت را انجام دهند. یکی از ایده آل ترین راه ها برای ارزیابی استخوان، اسکن با پرتو مخروطی کامپیوتری (CBCT) است. این راهکار این امکان را برای دندانپزشکان فراهم می آورند تا با سطح بسیار کم تشعشع و درد روی استخوان فک نظارت داشته باشند. با این وجود، شما همیشه باید در مورد گزینه های جایگزین با دندانپزشک خود صحبت کنید زیرا هر بیمار منحصر به فرد است.

ایمپلنت های دندانی All- On- 4 چه مدت دوام می آورند؟

ایمپلنت های دندانی All- On- 4 یکی از دائمی ترین درمان هایی هستند که می توانید انجام دهید. طبق مطالعه ای که در سال ۲۰۱۱ در مجله انجمن دندانپزشکی آمریکا منتشر شد، تمام درمان های کاشت ایمپلنت های دندانی All- On- 4 در دراز مدت با میزان موفقیت ۹۸/۱ درصد تا پنج سال، و ۹۴/۸ درصد تا ۱۰ سال افزایش می یابد. البته، مراقبت صحیح و مناسب، شامل مسواک زدن منظم، مراقبت از بهداشت دهان و دندان و اجتناب از غذاها و نوشیدنی های ساینده می توانند در این امر مؤثر باشد. همچنین، شما باید به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

ایمپلنت های دندانی All- On- 4

ایمپلنت های دندانی All- On- 4

زمان بهبودی ایمپلنت های دندانی All- On- 4 چقدر است؟

بعد از کاشت ایمپلنت های دندانی All- On- 4 شما فقط به آرامبخش های خوراکی نیاز دارید. بنابراین دوره بهبودی بسیار کوتاه است. انتظار می رود که بی حسی شما ظرف مدت ۳ تا ۵ ساعت از بین برود. برای این کار ممکن است لازم باشد بعد از جراحی یکی از دوستان یا یکی از اعضای خانواده، شما را به منزل برساند.

پس از درمان، باید غذای نرم تری بخورید یا تا حد امکان مصرف مایعات را ترجیح دهید. همچنین باید از داروهای ضد دردی که دندانپزشک شما توصیه کرده است استفاده کنید تا تورم یا درد شما از بین بروند. ظرف سه روز می توانید به محل کار خود بازگردید.

روند بعد از کاشت ایمپلنت های دندانی All- On- 4

بلافاصله بعد از جراحی، دندانپزشک دستورالعمل های مراقبت های بعدی را در مورد مراقبت از محل های کاشت ایمپلنت ها به شما می دهد. این ممکن است شامل غذاهایی باشد که باید از آنها لذت ببرید یا از آنها اجتناب کنید و چگونگی شستشوی محل برای جلوگیری از تجمع باکتری ها.

همچنین حدود دو هفته بعد از جراحی، قرار ملاقات بعدی تعیین خواهد شد. این به دندانپزشک شما اجازه می دهد تا محل های کاشت ایمپلنت ها را بررسی کند تا مطمئن شود که به درستی بهبود می یابند و علائم عفونت مانند پری ایمپلنتایتیس وجود ندارد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  تصاویر رادیوگرافی برای کشیدن دندان عقل

بعد از چند ماه، ایمپلنت های دندانی شما باید به طور کامل بهبود یافته و دندان مصنوعی نهایی شما نصب شود. در این زمان باید بتوانید به طور معمول غذا بخورید، بجوید و صحبت کنید. می توانید از هر غذایی که می خواهید لذت ببرید، حتی اگر سفت یا جویدنی باشد.

فقط به این دلیل که پروتز شما دندان واقعی نیست به این معنا نیست که نباید روزانه مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. لثه های شما هنوز مستعد ابتلا به بیماری پریودنتال هستند و بافت دهان شما در نتیجه تجمع پلاک یا ذرات غذا می تواند آسیب ببیند. شما باید عادات بهداشت دهان و دندان را حفظ کنید و با دندان های مصنوعی خود مانند دندان های واقعی رفتار کنید.

مراقبت بعد از درمان کاشت ایمپلنت های دندانی All- On- 4

به طور طبیعی، دریافت یک دست دندان کاملاً جدید داخل دهان، در روزهای اولیه بعد از کاشت ایمپلنت های دندانی All- On- 4 بسیار متفاوت است. برای عادت کردن ممکن است به زمان نیاز داشته باشید. همچنین، برخی از مراقبت های روتین ساده بعد از جراحی وجود دارند که باید آنها را دنبال کنید تا از ایمپلنت های دندانی All- On- 4 خود بیشترین بهره را ببرید.

  • تمیز کردن ایمپلنت های دندانی All- On- 4 بسیار مهم است. شما باید دندان های خود را دو مرتبه در روز با یک مسواک نرم مسواک بزنید، یک مرتبه در روز نخ دندان بکشید و با دهانشویه خوب شستشو دهید.
  • داروهای خود را طبق تجویز دندانپزشک مصرف کنید.
  • مراقب خوردن و آشامیدن خود باشید. باید از غذاهای ساینده و نوشیدنی های گازدار اجتناب کنید.
  • اجازه ندهید دهان و بدن شما خیلی خشک شوند. برای آبرسانی به دهان و تسریع روند بهبودی باید تا حد امکان آب بنوشید.
  • کمی بیشتر از حد معمول استراحت کنید زیرا به تازگی تحت درمان قرار گرفته اید و بدن شما به زمان بیشتری برای بازگشت به حالت عادی نیاز دارد.
  • قرار ملاقات بعدی خود با دندانپزشک خود را به خاطر بسپارید.
ایمپلنت های دندانی All- On- 4

ایمپلنت های دندانی All- On- 4

ایمپلنت های دندانی All- On- 4 چه حسی دارند؟

برای بیمارانی که به احساس از دست دادن دندان عادت کرده اند یا بیمارانی که قبلا از بریج یا پروتز دندان استفاده کرده اند، احساس ایمپلنت های دندانی All- On- 4 متفاوت است. آنها احساس متفاوتی نسبت به دندان های اصلی شما خواهند داشت. ایمپلنت های دندانی All- On- 4 از طریق پیچ های فلزی که درون فک شما سوراخ شده اند به دهان شما متصل می شوند. دندان های طبیعی شما به فک شما متصل نیستند. ریشه به الیاف پریودنتال متصل است که در کنار استخوان فک قرار دارد. ایمپلنت های دندانی نمی تواند مانند بافت طبیعی به این الیاف بچسبند، بنابراین به طور ایمن به خود استخوان متصل می شود. این باعث می شود ایمپلنت های جدید شما ایمن تر باشند، بدون تکان هایی که ممکن است برخی افراد در دندان های طبیعی احساس کنند.

پروتزهای دندانی ایمپلنت های دندانی All- On- 4 نیز ممکن است کمی متفاوت احساس شوند. اگر به دندان مصنوعی عادت دارید، ممکن است با نحوه قرار گرفتن آنها داخل دهان خود آشنا باشید، اما دست دندانی که به طور دائم به ایمپلنت های دندانی شما متصل است، متفاوت خواهد بود.

این دندان ها با اطمینان بیشتری داخل دهان شما قرار دارند و فشار روی لثه ها و استخوان فک را کاهش می دهند، زیرا نیروی بایت به طور یکنواخت تر توزیع می شود. نباید نقاط فشاری یا مالشی وجود داشته باشد و قوس دندانی باید راحت و محکم باشد.

دست دندان شما نیز نسبت به دست دندان های پروتز استاندارد فضای کمتری داخل دهان شما اشغال می کند. بیشتر پروتزها بخشی از سقف دهان را با استفاده از مکش می پوشانند تا ایمن بمانند، احساسی که بسیاری از بیماران حتی پس از سال ها استفاده از آن بیزارند. ایمپلنت های دندانی All- On- 4 روی دهان شما محکم می شوند، بنابراین به این پوشش اضافی نیاز نیست. قوس دندانی شما فقط لثه های شما را می پوشاند.

در نهایت، ایمپلنت های دندانی All- On- 4 و پروتزهای آنها احساس متفاوتی خواهند داشت زیرا دندان های واقعی نیستند. دندان های واقعی شما دارای احساسات و پایانه های عصبی هستند که این دندان ها نخواهند داشت. برای افرادی که به دندان های طبیعی عادت دارند، این می تواند کمی نگران کننده باشد، اما بیماران به سرعت به این احساس عادت خواهند کرد، و اگر دندان های اصلی آنها بسیار حساس یا دردناک بوده اند، اغلب از آن استقبال می کنند.

مزایای ایمپلنت های دندانی All- On- 4

دندان های شما فقط در یک جلسه جراحی، زیبایی و عملکرد خود را به دست می آورند. شگفت انگیز به نظر می رسد، اما شما هنوز هم باید این موضوع را به طور دقیق بررسی کنید. از آنجا که ایمپلنت های دندانی All- On- 4 درمانی است که در شرایط عادی، در طول زندگی خود تنها یک بار می توانید آن را انجام دهید، هر ذره کوچکی از مزایا و معایب آن برای شما مهم است. در اینجا به بیان مزایای خاص ایمپلنت های دندانی All- On- 4 و همینطور مزایای آنها در مقایسه با سایر تکنیک های جایگزینی دندان می پردازیم:

  • ایمپلنت های دندانی All- On- 4 با لبخند به شما اعتماد به نفس می دهند. می توانید از حضور در عکس ها، معاشرت با مردم و ملاقات با افراد جدید لذت ببرید.
  • از آنجا که آنها به صورت دائم داخل دهان شما قرار داده می شوند، شل نمی شوند و روی لثه های شما حرکت نمی کنند. به همین دلیل باعث می شود هنگام غذا خوردن یا صحبت کردن احساس بهتری داشته باشید.
  • از آنجا که چهار ایمپلنت درون استخوان های جلوی دهان پیچ می شوند، در بسیاری از موارد به پیوند استخوان اضافی برای قسمت عقب دهان خود نیاز ندارید. با این حال، در شرایط نادر همچنان ممکن است به آن نیاز داشته باشید.
  • همه ایمپلنت های دندانی در یک جراحی اعمال می شوند که باعث صرفه جویی در زمان شما می شود. دیگر لازم نیست منتظر بمانید تا ظاهری کاملاً جدید داشته باشید.
  • هزینه ایمپلنت های دندانی All- On- 4 بسیار مقرون به صرفه تر از هزینه کاشت دندان تک به تک است.
  • یک روش ایمن و سریع است.
  • نگهداری و مراقبت از آنها راحت و آسان است.
  • نسبت به سایر درمان های ترمیمی کمتر تهاجمی است.
  • مقرون به صرفه تر بودن از سایر راهکارهای درمانی.
  • برای طیف وسیعی از مشکلات مناسب است.
  • آنها را می توان مانند دندان های طبیعی خود مسواک زد و تمیز کرد.
  • به چسب نیاز ندارند.
  • هیچ درد یا اصطکاکی بین لثه و دندان مصنوعی وجود ندارد.
  • نتایج با کیفیت بالا و راحت هستند.
  • به اجتناب از برخی غذاها نیاز نیست.
  • نرخ موفقیت آنها چشمگیر (نرخ موفقیت بیشتر از ۹۵%) است.
  • از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری می کنند و ویژگی های صورت شما حفظ می کنند.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  علت حساسیت دندان و درمان آن چیست؟

از آنجا که ایمپلنت های دندانی All- On- 4 نسبت به سایر گزینه های درمانی در مدت زمان کوتاه تری می توانند لبخندی طبیعی برای شما خلق کنند، و زمان بهبودی آنها کوتاه تر است، به راحتی می توان فهمید که چرا آنها برای جایگزینی دندان های از دست رفته گزینه محبوب تری هستند.

ایمپلنت های دندانی All- On- 4

ایمپلنت های دندانی All- On- 4

معایب ایمپلنت های دندانی All- On- 4

گرچه ایمپلنت های دندانی All- On- 4 یکی از بهترین روش های درمان دندانی هستند که می توانید انجام دهید، اما همچنان باید به تفصیل در مورد ایمپلنت های دندانی All- On- 4 با دندانپزشک خود صحبت کنید زیرا ممکن است ملاحظاتی مانند موارد زیر وجود داشته باشند:

  • ایمپلنت های دندانی All- On- 4 به یک سطح استخوانی محکم برای پیچاندن چهار ایمپلنت دندان، بخصوص درون فک جلو، نیاز دارند. پیوند استخوان راه حل خوبی برای آن است، اما استفاده از ایمپلنت های دندانی All- On- 4 را به تأخیر می اندازد.
  • شما نمی توانید ظاهر و احساس جدید ایمپلنت های دندانی خود را تا زمانی که واقعاً آنها را دریافت نکنید، تجربه کنید. با این حال، هنوز هم می توانید از طریق فناوری طراحی لبخند ایده ای از آن داشته باشید.
  • All- On- 4 یک برند تجاری است، اما بسیاری از برندهای دیگر نیز همین درمان را ارائه می دهند. بنابراین، شما باید به دنبال بهترین برندهای ایمپلنت های دندانی باشید و در مورد آنها اطلاعات کسب کنید.
  • دندانپزشک شما می تواند با تجربه خود با آنها به شما کمک کند. کیفیت پایین ایمپلنت های دندانی All- On- 4 ممکن است منجر به بروز برخی مشکلات شود.

پرسش های متداول در مورد ایمپلنت های دندانی All- On- 4

اگر دندان طبیعی نداشته باشم، می توانم ایمپلنت های All- On- 4 را انجام دهم؟

آری، می توانید! اگر دندان های طبیعی ندارید، همچنان می توانید همان راحتی، ظاهر و بایت را که از پروتزهای دائمی دریافت می کنید از ایمپلنت های All- On- 4 داشته باشید.

ایمپلنت های دندانی All- On- 4 چه حسی دارند؟

ایمپلنت های دندانی All- On- 4 یک روزه و مانند دندان های طبیعی هستند. آنها مانند دندان های طبیعی یا پروتزهای دائمی برای شما راحتی، ظاهر و بایت عالی به ارمغان می آورند.

آیا ایمپلنت های All- On- 4 طبیعی به نظر می رسند؟

آری! این نوع ایمپلنت ها دقیقاً شبیه دندان های طبیعی به نظر می رسند- این باعث می شود که آنها گزینه ای برتر برای پروتزهای مصنوعی باشند که اغلب می توانند غیرطبیعی به نظر برسند.

آیا پروتزهای روی ایمپلنت های دندانی All- On- 4 قابل برداشتن هستند؟

خیر، ایمپلنت های دندانی All- On- 4 قابل جابجایی یا متحرک نیستند زیرا به طور دائم داخل دهان ثابت می شوند.

 

ایمپلنت های دندانی All- On- 4 چه مدت دوام دارند؟

در اکثریت قریب به اتفاق موارد، ایمپلنت های دندانی All- On- 4 حداقل ۲۰ تا ۲۵ سال دوام می آورند. با این حال، ممکن است تا پایان عمر بیمار دوام بیاورند.

هزینه ایمپلنت های دندانی All- on- 4 چقدر است؟

مانند هر درمان ایمپلنت دندانی، قرار دادن ایمپلنت های دندانی باید به عنوان یک سرمایه گذاری تلقی شود که تأثیر مثبت زیادی روی زندگی شما خواهد داشت. هزینه این ایمپلنت ها ممکن است بر اساس وضعیت خاص بیمار متفاوت باشد. بهترین راه برای اطلاع از هزینه های دقیق این است که با یک متخصص حرفه ای و با تجربه صحبت کنید که قادر به انجام مشاوره و ارزیابی کارهای مورد نیاز است.

گزینه های مالی مختلفی برای کمک به شما برای پرداخت هزینه ایمپلنت های دندانی برای پروتز ثابت وجود دارند. به عنوان مثال، آیا می دانستید که می توانید هزینه ایمپلنت های خود را در چند ماه تقسیم کنید و آنها را به صورت اقساطی پرداخت کنید؟

علاوه بر این، برخی بیمه ها هزینه های پزشکی مانند ایمپلنت ها را ارائه می دهند. بنابراین می توانید از هزینه کاهش یافته ایمپلنت خود بهره ببرید.

تفاوت بین ایمپلنت های All- On- 4 و ایمپلنت های دندانی معمولی چیست؟

هدف ایمپلنت های معمولی معمولاً توانبخشی دهان با یک یا دو دندان است، در حالی که هدف ایمپلنت های دندانی All- On- 4 جایگزینی تمام دندان های از دست رفته فک پایین یا بالا است.

ایمپلنت های دندانی All- On- 4

ایمپلنت های دندانی All- On- 4

آیا درمان All-On-4 دردناک است؟

قبل از عمل برای بیمار بی حسی تزریق می شود. بنابراین، دردناک نیست.

آیا ایمپلنت های دندانی All-On-4 مسواک زدن نیاز دارند؟

آری، شما می توانید ایمپلنت های دندانی را مانند دندان های طبیعی خود مسواک بزنید. برای این کار به شما توصیه می شود از مسواک هایی با فرچه نرم استفاده کنید.

آیا غذا زیر All- On- 4 گیر می کند؟

از آنجا که ایمپلنت های All-on-4 در جای خود چسبانده شده اند، غذا نمی تواند زیر آنها گیر کند.

آیا ایمپلنت های دندانی All- On- 4 برای تمیز کردن باید برداشته شوند؟

خیر. ایمپلنت های دندانی به طور دائم ثابت هستند، بنابراین نمی توانید آنها را برای تمیز کردن یا هر چیز دیگری خارج کنید.

آیا ایمپلنت های All- On- 4 طبیعی به نظر می رسند؟

آری! ایمپلنت های All- on- 4 دقیقاً نتیجه ای شبیه دندان های طبیعی خواهند داشت- این باعث می شود آنها گزینه ای برتر از پروتزهای مصنوعی معمولی باشند که اغلب می توانند غیرطبیعی به نظر برسند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code