چرا فوتوگرافی دندانپزشکی نیاز است؟

/
عکاسی و فوتوگرافی بخش ارزشمندی از دندانپزشکی تلقی می شود. با ظهور فناوری دیجیتال، تصویر برداری آسان تر شده و به راحتی در دسترس تر است.

اسکنر داخل دهانی چیست و چگونه عمل می کند؟

/
آیا استفاده از اسکنرهای داخل دهانی راحت است؟ اسکنرهای داخل دهانی چگونه عمل می کنند؟ اسکنر داخل دهانی چه مزایایی دارد؟

توموگرافی کامپیوتری پرتو مخروطی یا اسکن CBCT

/
برخی از متداول ترین کاربردهای تصاویر رادیوگرافی سی تی پرتو مخروطی کدامند؟ تصویر رادیوگرافی سی تی پرتو مخروطی چگونه گرفته می شود؟

رادیوگرافی سفالومتری لترال چیست؟

/
رادیوگرافی سفالومتری یک تکنیک تخصصی رادیوگرافی است که تمرکز آن روی تصویربرداری از منطقه کرانیوفاسیال با یک روش استاندارد و قابل تکرار است

تصاویر رادیوگرافی پانورامیک در دندانپزشکی

/
تصویر رادیوگرافی پانورامیک دندانی با اشعه ایکس چگونه گرفته می شود؟ تصاویر رادیوگرافی پانورامیک با اشعه ایکس چه کاربردهایی دارند؟

سیالوگرافی یا تصویربرداری از غدد بزاقی

/
تصویربرداری سیالوگرافی به پزشک شما اجازه می دهد تا مسدود شدگی های موجود در کانال ها یا غدد بزاقی شما را بررسی کند.

رادیوگرافی دیجیتال دندانپزشکی

/
تصاویر رادیوگرافی دیجیتال نوعی تصویربرداری با اشعه ایکس هستند که از سنسورهای دیجیتال اشعه ایکس برای جایگزینی فیلم های سنتی رادیوگرافی با اشعه ایکس استفاده می کنند، تصاویر کامپیوتری ارتقاء یافته از دندان ها، لثه ها و سایر ساختارها و بیماری های دهانی تولید می کنند.

رادیوگرافی بایت وینگ در دندانپزشکی

/
رادیوگرافی بایت وینگ که با فیلم یا حسگر در جهت عمودی گرفته می شوند حجم و تراکم استخوان را نیز، برای ارزیابی سلامت پریودنتال نشان می دهند.

رادیوگرافی پری آپیکال دندانپزشکی

/
رادیوگرافی پری اپیکال تکنیک تصویربرداری داخل دهانی است که عموماً در رادیولوژی استفاده می شود و ممکن است بخشی از معاینه رادیولوژیک شما باشد.

انواع رادیوگرافی و رادیولوژی در دندانپزشکی

/
دو نوع اصلی تصویر رادیوگرافی دندان با اشعه ایکس وجود دارد: داخل دهانی و خارج دهانی. در ادامه با هرکدام به تفصیل آشنا میشویم